21 August 2006, 20:33
da goose schreef:..... de voorste vd 2 zit helemaal muurvast en de achterste komt niet ver genoeg terug om de blokken tussen te doen.. :?
Word dit nu complete klauwen vervangen of is het nog wel gangbaar te krijgen zodat de blokken er wel tussen gaan? ik hoop het laatste, heb eigenlijk al veels te veel kosten gehad aan hem.. begin het zat te worden..
Heb je geprobeerd om de stroefgaande zuigers terug te duwen met een grote tang( dus niet met een waterpomptangetje)?
Als je een plaatje in de remklauw steekt met de dikte van een remblokje zonder voering dan komt de zuiger ver naar buiten zonder eruit te springen en kun je met wasbenzine de zuiger rondom schoonwassen.
Als een van de zuigers echt muurvast blijft zitten zul je toch de klauw moeten demonteren en met wat geluk en kruipolie krijg je 'm dan alsnog los. Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een zuiger echt zo muurvast zat dat ik de klauw maar weggegooid heb.
Als je de remleiding van de klauw los hebt gehad zul je wel het remsysteem moeten gaan ontluchten en dat kan soms behoorlijk tegenzitten heb ikzelf ervaren.