19 August 2006, 10:42
Inderdaad,
Een 240 heeft uitstekende remmen. De voorkant heeft hele fraaie 4 zuiger remklauwen, achter 2 zuigerremklauwen. Het mooie is dat er geen zwevend zadel gebruikt wordt, dus geen bewegende delen die slijten, vast gaan zitten e.d.
Maar de remzuigers zelf gaan wel vaak vastzitten. De rem blijft dan hangen omdat het blokje tegen de schijf wordt gedrukt. Op den duur zal het blokje snel slijten. In een erger geval zal de remschijf zeer heet worden, krom trekken en weinig frictie bieden.
Nieuwe remklauwen zijn niet eens zo heel erg duur. Om en nabij de 100 euro. per stuk. Bij bijvoorbeeld Scandcar kan je gereviseerde exemplaren krijgen, maar ik was niet 100% tevreden over de geleverde kwaliteit.
Bij o.a. Brezan is speciaal vet te koop waarmee je de remcilinders kan insmeren tegen het vastzitten. Je dient dan de cilinders vrij ver uit de klauw te "trappen" en de stofhoes even los te halen.
Een 240 heeft uitstekende remmen. De voorkant heeft hele fraaie 4 zuiger remklauwen, achter 2 zuigerremklauwen. Het mooie is dat er geen zwevend zadel gebruikt wordt, dus geen bewegende delen die slijten, vast gaan zitten e.d.
Maar de remzuigers zelf gaan wel vaak vastzitten. De rem blijft dan hangen omdat het blokje tegen de schijf wordt gedrukt. Op den duur zal het blokje snel slijten. In een erger geval zal de remschijf zeer heet worden, krom trekken en weinig frictie bieden.
Nieuwe remklauwen zijn niet eens zo heel erg duur. Om en nabij de 100 euro. per stuk. Bij bijvoorbeeld Scandcar kan je gereviseerde exemplaren krijgen, maar ik was niet 100% tevreden over de geleverde kwaliteit.
Bij o.a. Brezan is speciaal vet te koop waarmee je de remcilinders kan insmeren tegen het vastzitten. Je dient dan de cilinders vrij ver uit de klauw te "trappen" en de stofhoes even los te halen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl

