5 August 2006, 09:54
Lukas Lagerweij schreef:Wat zijn de nadelen eigenlijk van de conversie naar een M90 bak, welke aanpassingen moeten er worden gedaan?
het nadeel van een m90 conversie:
-een m90 is duur.
-er moet wat zelf geknutseld worden.
voordelen:
-schakelt super goed
-kan veel vermogen hebben
-volgens mij gaat deze bak langer mee dan de M47
wat er voor gedaan moet worden:
-schakelstang inkorten (niet zo moeilijk)
-cardanas aanpassen (240 M47 as verlengen of 940 M90 as inkorten)
-bak-steun aanpassen (beetje zagen/lassen, uurtje werk)
-hydraulische koppeling monteren (alles van de 940 past, alleen een 260 pedaal gebruiken en misschien de slang past niet)
-bij de startmotor een kleine deuk in het schutbord (niet zeker of dat moet)
op http://www.volvoturbo.net staat het ook, en op turbobricks is ook het eea te vinden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

