18 July 2006, 18:18
favroom schreef:Ik vraag me af wat je eigenlijk moet doen om goed voorbereid te zijn op een lange rit naar het zuiden.
Voor de handliggend:
- Oliepeil;
- Koelvloeistofpeil,
- Bandenspanning (ook van de reserveband);
- Ruitensproeiervloestof niveau;
- Gevarenvestje
- Verlichting
Heeft iemand aanvullingen?
Of nog andere hints en tips...
Uit eigen ervaring kan het ook geen kwaad (zeker niet met deze temperaturen) om de koelslangen eens goed te inspecteren. Bij mij zijn er met de hulp van de ANWB al een paar vervangen die geperforeerd waren. De laatste was de bovenste radiator slang die opgeblazen was als een ballon en breuken had over de gehele lengte (onzichtbaar aan de binnenkant).
Olie en ouderdom zijn funest voor koelslangen is mijn ervaring.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting