16 July 2006, 09:48
Geplaatst: Za 15 Juli 2006 23:30:42 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
kijk wel uit met een plaatje van 2.6mm!!!
Ik denk dat dat nl het probleem was: als je te dunne plaatjes gebruikt dan komt de 'schaal' rond het klepstelplaatje hoger dan het plaatje zelf. Daar blijft de nokkenas dan net achter hangen en dat veroorzaakt het getik.
Als dat zo is verklaart dat ook meteen de beschadiging op de nok, plaatje van 2,7mm! Nu een plaatje van 2,6mm geplaatst en de tik is zo goed als weg maar de nok zal nu helemaal de 'schaalrand'gaan raken!? het is me niet opgevallen dat de plaatjes onder de rand liggen maar als dit zo is (zal het controleren) betekent het dus dat de kleppen zo hoog liggen dat een kop revisie nu onvermijdelijk is ook al loopt de motor nog perfect. Als een LPG afstelling betekent 0,45 mm dan ga ik al helemaal de mist in met de dikte van de stelplaatjes.
--------------------------------------------------------------------------------
kijk wel uit met een plaatje van 2.6mm!!!
Ik denk dat dat nl het probleem was: als je te dunne plaatjes gebruikt dan komt de 'schaal' rond het klepstelplaatje hoger dan het plaatje zelf. Daar blijft de nokkenas dan net achter hangen en dat veroorzaakt het getik.
Als dat zo is verklaart dat ook meteen de beschadiging op de nok, plaatje van 2,7mm! Nu een plaatje van 2,6mm geplaatst en de tik is zo goed als weg maar de nok zal nu helemaal de 'schaalrand'gaan raken!? het is me niet opgevallen dat de plaatjes onder de rand liggen maar als dit zo is (zal het controleren) betekent het dus dat de kleppen zo hoog liggen dat een kop revisie nu onvermijdelijk is ook al loopt de motor nog perfect. Als een LPG afstelling betekent 0,45 mm dan ga ik al helemaal de mist in met de dikte van de stelplaatjes.
245DL 1980 USA