12 July 2006, 18:54
Het is gelukt!
Dankzij jullie tips heb ik de vastzittende tapeinden er toch uit gekregen. Ruim een week inweken in kruipolie en warmstoken bleek een goede combinatie. Ik heb twee moeren stevig tegen elkaar gezet en het geheel daarmee losgedraaid. Ik heb dus niet gelast.
Nadat ik de afgeslepen tapeinden eruit had heb ik de drie die er bij de andere poorten nog in zaten er ook maar uit gehaald (de andere drie waren al met de moer meegekomen).
Nu steken er acht mooie nieuwe tapeinden uit de kop. Morgen het spruitstuk erop, en de 240 is weer mobiel!
Aan de tapeinden en de schroefdraad in de kop viel vreemd genoeg eigenlijk niet te zien waarom ze zo vast hadden gezeten. Ik durf bijna niet te denken hoe het was geweest als corrosie wèl stevig had toegeslagen...
Dankzij jullie tips heb ik de vastzittende tapeinden er toch uit gekregen. Ruim een week inweken in kruipolie en warmstoken bleek een goede combinatie. Ik heb twee moeren stevig tegen elkaar gezet en het geheel daarmee losgedraaid. Ik heb dus niet gelast.
Nadat ik de afgeslepen tapeinden eruit had heb ik de drie die er bij de andere poorten nog in zaten er ook maar uit gehaald (de andere drie waren al met de moer meegekomen).
Nu steken er acht mooie nieuwe tapeinden uit de kop. Morgen het spruitstuk erop, en de 240 is weer mobiel!
Aan de tapeinden en de schroefdraad in de kop viel vreemd genoeg eigenlijk niet te zien waarom ze zo vast hadden gezeten. Ik durf bijna niet te denken hoe het was geweest als corrosie wèl stevig had toegeslagen...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47