17 January 2025, 15:07
Ik denk dat er meer subtiliteit in die bakken zit dan je van buitenaf ziet. Van de BW55 bestaan al een dozijn versies, van de AW70/71 ook, door middel van de koppelomvormer en diverse veren van schakelservos per motortype afgestemd op de koppelcurve.
De AW72 is specifiek voor de 16V omdat die hoog in de toeren vermogen levert in een smaller optimum, ongeveer het tegenovergestelde van de B21/23A. Het zal zeker de auto van z'n plek krijgen maar ik kan me voorstellen dat deze combinatie minder levendig aanvoelt.
Automaten kwamen met kortachtige achterassen, 4,10 of 4,30 van de 144 as zou dan goed uitkomen. https://turbobricks.com/index.php?thread...00.193968/
De AW72 is specifiek voor de 16V omdat die hoog in de toeren vermogen levert in een smaller optimum, ongeveer het tegenovergestelde van de B21/23A. Het zal zeker de auto van z'n plek krijgen maar ik kan me voorstellen dat deze combinatie minder levendig aanvoelt.
Automaten kwamen met kortachtige achterassen, 4,10 of 4,30 van de 144 as zou dan goed uitkomen. https://turbobricks.com/index.php?thread...00.193968/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

