28 August 2024, 23:08
Hallo Roger, als zowel de brandstofmeter als de temperatuurmeter het niet doen, is de kans groot dat het aan de Spanningsstabilisator ligt,die beïnvloedt nl. beide meters.
Zou idd wel toevallig zijn als het bij beide clusters mankeert.
Zie mijn topic van 1 augustus (‘Spanningsstabilisator blokje)
Ik zou eerst controleren of de pinnetje goed contact maken, evt wat mee friemelen als motor loopt en kijken of de meters reageren.
Ik heb een nieuwe besteld bij de volvodealer en alles werkt weer (onderdeel 1362674 €34).
Maar je hebt gelijk, het zou ook een massa probleem kunnen zijn, maar volgens mij moeten dan meer functies ( bv snelheidsmeter) niet werken omdat die via de printplaat wat massa betreft aan elkaar gelinkt zijn ( volgens mij…)
Succes.
Groet Chris
Zou idd wel toevallig zijn als het bij beide clusters mankeert.
Zie mijn topic van 1 augustus (‘Spanningsstabilisator blokje)
Ik zou eerst controleren of de pinnetje goed contact maken, evt wat mee friemelen als motor loopt en kijken of de meters reageren.
Ik heb een nieuwe besteld bij de volvodealer en alles werkt weer (onderdeel 1362674 €34).
Maar je hebt gelijk, het zou ook een massa probleem kunnen zijn, maar volgens mij moeten dan meer functies ( bv snelheidsmeter) niet werken omdat die via de printplaat wat massa betreft aan elkaar gelinkt zijn ( volgens mij…)
Succes.
Groet Chris