7 December 2022, 11:52
Dag
De auto vertoont deze gebreken zowel op benzine als op lpg. Bij gas heb je geen vapor lock of vlotterprobleem. De carburateur heeft anders dan dat de gasklep nog een functie heeft, geen functie. (je kunt er dan zelfs de naald en zuiger uit laten) zo hoorde ik van een kenner uit Heijen.
Het probleem deed zich al van de zomer voor, nadat ik er electrische ontsteking had ingezet (toeval?) Daarna heb ik de contactpuntjes er weer ingezet. Probleem bleef, nog eens electrisch erin gezet. Geen verbetering en vervolgens contactpuntjes, condensator oud maar ook nieuw uitgeprobeerd. Leek even te helpen, oud en nieuw. Uiteindelijk helpt niets meer. De auto start goed, loopt goed maar stottert na een vijftal kilometers (omdat/als?) de motor (dan) warm is. En gaat dan overslaan tot backfire toe. Daarna even uitzetten en loopt even later weer voor korte tijd.
Wat de rotor betreft die heeft wat verticale speling (normaal?). Ik zal kijken of daar iets aan te doen is. Liefst zou ik deze willen vervangen, het lijkt namelijk dat in de rotor het probleem zit. Dus wat Martinus zegt zou kunnen kloppen. Ben al opzoek naar zo'n ding maar nog niet gevonden.
Bedankt weer voor het meedenken!
De auto vertoont deze gebreken zowel op benzine als op lpg. Bij gas heb je geen vapor lock of vlotterprobleem. De carburateur heeft anders dan dat de gasklep nog een functie heeft, geen functie. (je kunt er dan zelfs de naald en zuiger uit laten) zo hoorde ik van een kenner uit Heijen.
Het probleem deed zich al van de zomer voor, nadat ik er electrische ontsteking had ingezet (toeval?) Daarna heb ik de contactpuntjes er weer ingezet. Probleem bleef, nog eens electrisch erin gezet. Geen verbetering en vervolgens contactpuntjes, condensator oud maar ook nieuw uitgeprobeerd. Leek even te helpen, oud en nieuw. Uiteindelijk helpt niets meer. De auto start goed, loopt goed maar stottert na een vijftal kilometers (omdat/als?) de motor (dan) warm is. En gaat dan overslaan tot backfire toe. Daarna even uitzetten en loopt even later weer voor korte tijd.
Wat de rotor betreft die heeft wat verticale speling (normaal?). Ik zal kijken of daar iets aan te doen is. Liefst zou ik deze willen vervangen, het lijkt namelijk dat in de rotor het probleem zit. Dus wat Martinus zegt zou kunnen kloppen. Ben al opzoek naar zo'n ding maar nog niet gevonden.
Bedankt weer voor het meedenken!

