2 December 2022, 21:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 December 2022, 21:43 door BartJu.)
Vervelend, zo een vage storing...
Ook vervelend is dat je backfires natuurlijk ook weer vervolg-issues kunenn veroorzaken, waardoor jij in het rond werkt (maar de motor niet zo goed).
Wat betreft de electrieke afsluiter na (op?) carb, van de week deze gelezen op VCA, op blz 5 staan twee mogelijkheden uitgelegd: stationair regeling van na 78, of het stationair-aircocompensatiemechanisme. Mogelijk dus een van die twee. Zou ook de langzamere loop verklaren.
Wat je rembekrachtiger betreft, als het de klep is zou een een-weg-klep in de slang het moeten verhelpen (al dan niet tijdelijk).
Maar die repareert een gescheurd membraan natuurlijk niet. Klep is m.i. logischer, die vangt de drukgolf als eerste op, en die zou membraan dan dus niet bereiken. Maar dat kan ook wensvol denken zijn, zoals de engelstaligen het uitdrukken.
Je eigenlijke probleem dorozie ik niet.
Enige dat ik kan bedenken, puur giswerk dus, wordt de bobine wellicht (veel te) warm en gaat overslaan? Met als gevolg een nrustige loop en uitval met overal onverbrande brandstoffen die dan spontaan kunnen ontbranden?
Ook vervelend is dat je backfires natuurlijk ook weer vervolg-issues kunenn veroorzaken, waardoor jij in het rond werkt (maar de motor niet zo goed).
Wat betreft de electrieke afsluiter na (op?) carb, van de week deze gelezen op VCA, op blz 5 staan twee mogelijkheden uitgelegd: stationair regeling van na 78, of het stationair-aircocompensatiemechanisme. Mogelijk dus een van die twee. Zou ook de langzamere loop verklaren.
Wat je rembekrachtiger betreft, als het de klep is zou een een-weg-klep in de slang het moeten verhelpen (al dan niet tijdelijk).
Maar die repareert een gescheurd membraan natuurlijk niet. Klep is m.i. logischer, die vangt de drukgolf als eerste op, en die zou membraan dan dus niet bereiken. Maar dat kan ook wensvol denken zijn, zoals de engelstaligen het uitdrukken.
Je eigenlijke probleem dorozie ik niet.
Enige dat ik kan bedenken, puur giswerk dus, wordt de bobine wellicht (veel te) warm en gaat overslaan? Met als gevolg een nrustige loop en uitval met overal onverbrande brandstoffen die dan spontaan kunnen ontbranden?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

