Vergeet de holle ruimtes van de 'bananan' links en rechts van het motorblok en de verdere holle verstevigingsdelen niet met ml (voor holle ruimtes) te behandelen.
Meest vervelende plek is bij de achterportieren aan de zijde van de wielbakken. Daar komen verschillende platen bijeen.
Niet onverstandig om gaatje te boren op de wielkast onderaan. In de wielkast zelf zit een stop die je er even af kunt doen.
Verder spuit ik altijd ook ml over de zijflanken van achterbak in de auto zelf. Eenmaal gedaan gaan je wielkasten niet roesten.
Ook verstandig om dit onder de achterzijruiten en achterruit van binnenuit te doen.
Zo ook bij de deuren van binnenuit onder de raamlijsten en natuurlijk de onderrand van binnen én buiten
En onder de paravaan eveneens van onder het dashboard links en rechts omhoog achter de paneeltjes links en rechts naast je voeten en eventueel gaatjes boren aan beide zijden onder de motorkap (niet in de watervanger zelf
.
Wordt het een knoeiboel? Met terpentine en doek kan al het overtollige materiaal weggepoetst worden.
Ik doe deze behandeling altijd bij mijn Volvo's en blijf je bij gave auto's voor altijd bewaard van doorroesten.
Nou ja altijd........... hééél veel jaren lang.
Meest vervelende plek is bij de achterportieren aan de zijde van de wielbakken. Daar komen verschillende platen bijeen.
Niet onverstandig om gaatje te boren op de wielkast onderaan. In de wielkast zelf zit een stop die je er even af kunt doen.
Verder spuit ik altijd ook ml over de zijflanken van achterbak in de auto zelf. Eenmaal gedaan gaan je wielkasten niet roesten.
Ook verstandig om dit onder de achterzijruiten en achterruit van binnenuit te doen.
Zo ook bij de deuren van binnenuit onder de raamlijsten en natuurlijk de onderrand van binnen én buiten
En onder de paravaan eveneens van onder het dashboard links en rechts omhoog achter de paneeltjes links en rechts naast je voeten en eventueel gaatjes boren aan beide zijden onder de motorkap (niet in de watervanger zelf

Wordt het een knoeiboel? Met terpentine en doek kan al het overtollige materiaal weggepoetst worden.
Ik doe deze behandeling altijd bij mijn Volvo's en blijf je bij gave auto's voor altijd bewaard van doorroesten.
Nou ja altijd........... hééél veel jaren lang.