19 February 2022, 23:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 February 2022, 23:35 door Marc1970.)
Over die dorpels, ik denk dat dat de meest rationele delen van de 140/240 zijn. Ze zijn van voor tot achter open en bestaan uit een binnen- en buitenplaatdeel, geen middendeel wat heel veel andere auto's wel hebben (wat er niet is kan niet roesten). Ze zijn geventileerd (zodat ze niet roesten) en verzinkt (tegen de roest) en de lasnaad onderin is afgedicht met polyester (zodat daar ook geen roestbevorderend pekelwater in kruipt). De lucht komt erin via de roosters onder de voorruit, en gaat via vijf of zes gaten onderin de dorpel weer eruit (laatste gat zit na de achterste kriksteun).
Soms zijn deze gaten dichtgeknepen (door niksontziende tectyleerders) of anderszins geblokkeerd (blaadjes vooral), heel belangrijk om ze open te maken en houden.
ALs je de bekleding loshaalt bij de deuren, kom je daar ronde plastic doppen tegen. Die haal je eruit en dan kan je keurig de binnenkant van de dorpels schoon en leeg maken (en bewonderen).
Soms zijn deze gaten dichtgeknepen (door niksontziende tectyleerders) of anderszins geblokkeerd (blaadjes vooral), heel belangrijk om ze open te maken en houden.
ALs je de bekleding loshaalt bij de deuren, kom je daar ronde plastic doppen tegen. Die haal je eruit en dan kan je keurig de binnenkant van de dorpels schoon en leeg maken (en bewonderen).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969