3 January 2022, 19:47
Ik heb ook wel eens begrepen dat de contactdoos van de trekhaak een mooie klep levert. Vaak strakkere veer dan een huis-tuin-keuken-wandcontactdoos, en past ook beter in de automotive scene. Geen idee hoe dat aangesloten zit dan (in beide gevallen). 7 of 13 polig maakt niet uit denk ik. 
Zoals Marc zegt is het wel al een open traject waar een flinke luchtstroom doorheen moet en gaat (denk ik kubieke meters, niet liters, het stond tijdje terug in Volvo240-260-register blad uitgewerkt). De vraag is echter of het ook de drukgolf van de backfire helemaal doorstaat. Wat doet het met bv een carb of een LPG mengstuk? Luchtfilter(papier)?
Hoe dan ook: je moet die overdrukklep logischerwijs plaatsen tussen de locatie waar de backfire ontstaat en de locatie die je wilt beschermen.
Zelf ben ik wel benieuwd naar beeld bij/van bestaande stukjes huisvlijt in dit thema.

Zoals Marc zegt is het wel al een open traject waar een flinke luchtstroom doorheen moet en gaat (denk ik kubieke meters, niet liters, het stond tijdje terug in Volvo240-260-register blad uitgewerkt). De vraag is echter of het ook de drukgolf van de backfire helemaal doorstaat. Wat doet het met bv een carb of een LPG mengstuk? Luchtfilter(papier)?
Hoe dan ook: je moet die overdrukklep logischerwijs plaatsen tussen de locatie waar de backfire ontstaat en de locatie die je wilt beschermen.
Zelf ben ik wel benieuwd naar beeld bij/van bestaande stukjes huisvlijt in dit thema.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005