14 November 2021, 18:00
(14 November 2021, 17:22)Marc1970 schreef: Leve de lol. Misschien is volgas starten wel de manier op LPG, mijn 144 doet het er ook aardig mee.
Dan zou je s kunnen kijken naar luchtlekken.
Dat zou dan één van de slangen op het inlaatspruitstuk moeten zijn, meer keus is er niet. Hmm. Per saldo de carterventilatie en de rembekrachtiger. Volgens mij blijft de motor met beide slangen los ook nog wel lopen, zij het hobbelig.
Ah misschien loopt ie nu op beide brandstoffen, veel te rijk dus. Knijp de slang vanaf de benzinepomp eens dicht of stop er een kurk in.
De benzinepomp is mechanisch en die draaft vrolijk door, dus zit er een elektrische afsluiter in de slang. Kijk die eens na.
Als het oliecarter vol benzine zit (intern lekke pomp), komt er ook veuls te veel brandstof in de motor, via de carterventilatie. Snuif s aan de oliepeilstok (als niemand kijkt).
Vol gas start hij alsnog niet. Soms gaat hij dan bijna aan, maar wil ie toch niet helemaal.
Luchtlekken. Hoe check ik dat?
Ik weet niet waar het inlaatspruitstuk en de rembekrachtiger zitten, en ik weet niet wat carterventilatie is.
Het wordt hoog tijd dat er iemand over mijn schouder mee kijkt vrees ik

Als ik m dichtknijp, moet ik hem dan vervolgens starten voor deze check?
Bedoel je het systeem wat wisselt tussen benzine en LPG? Ik weet waar die zit. Wat valt daar aan te checken? Alsin, hoe kijk ik die na?
Als ik aan de oliepijlstok ruik, wat voor geur moet ik dan ruiken?