14 November 2021, 17:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 November 2021, 17:52 door Marc1970.)
Leve de lol. Misschien is volgas starten wel de manier op LPG, mijn 144 doet het er ook aardig mee.
Dan zou je s kunnen kijken naar luchtlekken.
Dat zou dan één van de slangen op het inlaatspruitstuk moeten zijn, meer keus is er niet. Hmm. Per saldo de carterventilatie en de rembekrachtiger. Volgens mij blijft de motor met beide slangen los ook nog wel lopen, zij het hobbelig.
Ah misschien loopt ie nu op beide brandstoffen, veel te rijk dus. Knijp de slang vanaf de benzinepomp eens dicht of stop er een kurk in.
De benzinepomp is mechanisch en die draaft vrolijk door, dus zit er een elektrische afsluiter in de slang. Kijk die eens na.
Als het oliecarter vol benzine zit (intern lekke pomp), komt er ook veuls te veel brandstof in de motor, via de carterventilatie. Snuif s aan de oliepeilstok (als niemand kijkt).
Dan zou je s kunnen kijken naar luchtlekken.
Dat zou dan één van de slangen op het inlaatspruitstuk moeten zijn, meer keus is er niet. Hmm. Per saldo de carterventilatie en de rembekrachtiger. Volgens mij blijft de motor met beide slangen los ook nog wel lopen, zij het hobbelig.
Ah misschien loopt ie nu op beide brandstoffen, veel te rijk dus. Knijp de slang vanaf de benzinepomp eens dicht of stop er een kurk in.
De benzinepomp is mechanisch en die draaft vrolijk door, dus zit er een elektrische afsluiter in de slang. Kijk die eens na.
Als het oliecarter vol benzine zit (intern lekke pomp), komt er ook veuls te veel brandstof in de motor, via de carterventilatie. Snuif s aan de oliepeilstok (als niemand kijkt).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969