14 November 2021, 13:21
Da s een goeie test om te beginnen, maar nog niet heel representatief voor de omstandigheden waaronder de bougie normaal werkt (hitte, druk, frequentie).
Ik ga toch altijd heel kritisch kijken naar het laatst vervangen onderdeel. Het niet willen oppakken tijdens het rijden en het slap reutelend stil vallen komt mij vaag bekend voor van losse en kapotte condensors (alhoewel dat laatste erg zeldzaam is) en/of ingebrande puntjes. Contactpuntjes zijn segmenten van een bol, dat is elektrisch de beste manier om zonder al te veel vonk iets te onderbreken.
ALs ze wat plat zijn geworden of er is een spikkel van de ene punt naar de andere punt 'overgesprongen' werkt het systeem al een stuk minder goed.
Ik ga toch altijd heel kritisch kijken naar het laatst vervangen onderdeel. Het niet willen oppakken tijdens het rijden en het slap reutelend stil vallen komt mij vaag bekend voor van losse en kapotte condensors (alhoewel dat laatste erg zeldzaam is) en/of ingebrande puntjes. Contactpuntjes zijn segmenten van een bol, dat is elektrisch de beste manier om zonder al te veel vonk iets te onderbreken.
ALs ze wat plat zijn geworden of er is een spikkel van de ene punt naar de andere punt 'overgesprongen' werkt het systeem al een stuk minder goed.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969