10 November 2021, 17:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 November 2021, 18:00 door Marc1970.)
En hoe weet je dat de ontsteking t prima doet? Bougie eruit, tegen de massa houden en de startmotor laten draaien, en dan een mooie blauwe vonk?
"Beide brandstof" problemen zijn of de ontsteking of een enorm valse lucht probleem ergens na de carburateur, meest ontsteking dus. Een aantal dingen kunnen vrij snel verlopen in de verdeler, de puntjes kunnen inbranden, de puntjes of het hele ding kan niet goed vastgeklemd zijn.
Kijk nog ff op die SWEM site hoe je de verdeler nog meer kunt verwennen (nokkenvet, oliepotje etc).
MIjn 144 start ook altijd op LPG (tenminste, als ie geen startproblemen heeft), het benzinesysteem loopt zo rijk dat ie er hooguit 1 km mee rijdt. Dat je motor op benzine wat kuren heeft, is niet gek, dat is meestal zo met die ouwe dingen na tienduizenden km op LPG rijden.
"Beide brandstof" problemen zijn of de ontsteking of een enorm valse lucht probleem ergens na de carburateur, meest ontsteking dus. Een aantal dingen kunnen vrij snel verlopen in de verdeler, de puntjes kunnen inbranden, de puntjes of het hele ding kan niet goed vastgeklemd zijn.
Kijk nog ff op die SWEM site hoe je de verdeler nog meer kunt verwennen (nokkenvet, oliepotje etc).
MIjn 144 start ook altijd op LPG (tenminste, als ie geen startproblemen heeft), het benzinesysteem loopt zo rijk dat ie er hooguit 1 km mee rijdt. Dat je motor op benzine wat kuren heeft, is niet gek, dat is meestal zo met die ouwe dingen na tienduizenden km op LPG rijden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969