22 September 2021, 13:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 September 2021, 14:34 door Marc1970.)
Oei oei oei. En een tube Tixophalt zo te zien, sorry, slechte grap. Je zou nog verbaast staan hoeveel de Brezan uiteindelijk nog bij elkaar kan sprokkelen, maar je bent sneller klaar bij in de oudere Volvo gespecialiseerde winkels als Nordicar, Scandcar, de Volvo Klassieker Vereninging heeft ook een fantastische voorraad, en in Duitsland Skandix (Geheimtip), en in Zweden VP Autoparts en nog een hele rij.
Ze leveren veel reproduktie, en ook origineel, dat staat er altijd bij. En maakt zeker verschil (in het voordeel van origineel). Doordat er in de jaren best veel aan die dingen is gesleuteld, geklooid en gewijzigd, kan je best een 1975 verdeler hebben uit een bootmotor en links en rechts verschillende remklauwen. Kijk daar goed naar onderdeelnummers voor je van alles heen en weer met gaan sturen (zonde van de verzendkosten en tijd).
Volvo heeft zelf ook best wat veranderd, 1970 heeft andere handremmen dan 1969 bijvoorbeeld. Het bouw/modeljaar is by the way te zien aan de letter in het chassisnummer, niet aan het kenteken. Deze leuke klubben legt het uit: http://www.140-klubben.org/en/informatio...o-140.html en om iets of anders is het deel met de jaarletters er net afgevallen. Deze dan: https://www.volvoclub.org.uk/prof_140.shtml
Doe om te beginnen de ruitenwissers andersom, de hoge hoort voor je neus want die komt dan ongeveer tot aan de raamstijl.
Nogal een hippe auto voor je eerste!
Nog iets, een hoop 'versleten' onderdelen blijken vaak verkeerd afgesteld, losgerammeld en/of ondersteboven gemonteerd.
Of doe beter maar niet de ruitewissers andersom, straks breekt er iets en heb je geen ruitewissers meer. Kijk uit met allerlei wiebelige dingetjes, de knipperlichtjes op de schermen bijvoorbeeld zitten vol krokante stukjes blik en zijn slecht te vinden.
Ze leveren veel reproduktie, en ook origineel, dat staat er altijd bij. En maakt zeker verschil (in het voordeel van origineel). Doordat er in de jaren best veel aan die dingen is gesleuteld, geklooid en gewijzigd, kan je best een 1975 verdeler hebben uit een bootmotor en links en rechts verschillende remklauwen. Kijk daar goed naar onderdeelnummers voor je van alles heen en weer met gaan sturen (zonde van de verzendkosten en tijd).
Volvo heeft zelf ook best wat veranderd, 1970 heeft andere handremmen dan 1969 bijvoorbeeld. Het bouw/modeljaar is by the way te zien aan de letter in het chassisnummer, niet aan het kenteken. Deze leuke klubben legt het uit: http://www.140-klubben.org/en/informatio...o-140.html en om iets of anders is het deel met de jaarletters er net afgevallen. Deze dan: https://www.volvoclub.org.uk/prof_140.shtml
Doe om te beginnen de ruitenwissers andersom, de hoge hoort voor je neus want die komt dan ongeveer tot aan de raamstijl.
Nogal een hippe auto voor je eerste!
Nog iets, een hoop 'versleten' onderdelen blijken vaak verkeerd afgesteld, losgerammeld en/of ondersteboven gemonteerd.
Of doe beter maar niet de ruitewissers andersom, straks breekt er iets en heb je geen ruitewissers meer. Kijk uit met allerlei wiebelige dingetjes, de knipperlichtjes op de schermen bijvoorbeeld zitten vol krokante stukjes blik en zijn slecht te vinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969