5 August 2021, 13:06
(20 July 2010, 21:46)DanielR schreef: Zoals de titel al aangeeft is mijn kilometerteller en dagteller defect. Ik heb al wat dingen gelezen maar vrijwel altijd in combinatie met een defecte snelheidsmeter. De snelheidsmeter doet het bij mij echter prima. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?Hoi
Ik zit nu te denken om de hele unit te vervangen door een andere met een toerenteller. Past dit eenvoudig of zijn er nog verschillen tussen de units? Ik heb hiervoor een aantal jaar Saab gereden en daar waren nogal wat verschillen tussen de units onderling. Dit wisselde zo een beetje per jaar. Het gaat bij mij om een Volvo 240 Estate uit november 1991. Het is een 2.0 liter.
Als ik een andere unit inbouw is de kilometerstand dan eigenlijk nog aan te passen aan de huidige stand van mijn auto?
Hierbij meteen een oproep of iemand misschien nog een complete unit met toerenteller heeft liggen (en dan ook het liefst het kleine klokje naast de unit)
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Je probleem zit in het telwerkje in het dashboard.
Je snelheidsmeter krijgt zijn puls door en doet het dan gewoon.
Lang geleden zat er iemand in Breda die de telwerkjes kon repareren. Volgens mij heet hij Barton van achternaam. Verder weet ik het niet meer.
Succes