7 July 2021, 06:15
Ik weet niet in hoeverre een '86'er en '92'er vergelijkbaar zijn qua werking van de stadsverlichting. Bij mijn '92'er gaan de dimlichten uit in die stand, ongeacht of de auto op contact staat of niet.
De weggesmolten stekker wijst maar op één ding: slecht contact. Door het slechte contact komt er meer weerstand op de overgang en de Wet van Ohm voorspelt dan dat er op dat punt meer warmte ontstaat. Het feit dat losnemen en weer aansluiten ervoor heeft gezorgd dat groot licht weer werkt versterkt dit vermoeden alleen maar. Oxidatie heeft hier roet in het eten gegooid en door het opnieuw aansluiten heb je wat van dat laagje weggeschraapt.
Het relais wordt d.m.v. een andere set draden aangestuurd, dus het is logisch dat het klikte zonder dat je groot licht kreeg.
Ik weet even niet wat terminal 56b doet, maar als dat de uitgang naar de lampen is, dan lijkt ook dat me logisch dat het groot licht ging branden als je daar direct spanning op zet.
De weggesmolten stekker wijst maar op één ding: slecht contact. Door het slechte contact komt er meer weerstand op de overgang en de Wet van Ohm voorspelt dan dat er op dat punt meer warmte ontstaat. Het feit dat losnemen en weer aansluiten ervoor heeft gezorgd dat groot licht weer werkt versterkt dit vermoeden alleen maar. Oxidatie heeft hier roet in het eten gegooid en door het opnieuw aansluiten heb je wat van dat laagje weggeschraapt.
Het relais wordt d.m.v. een andere set draden aangestuurd, dus het is logisch dat het klikte zonder dat je groot licht kreeg.
Ik weet even niet wat terminal 56b doet, maar als dat de uitgang naar de lampen is, dan lijkt ook dat me logisch dat het groot licht ging branden als je daar direct spanning op zet.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47