4 July 2021, 14:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 July 2021, 18:21 door Grey240Polar.)
Ik heb ff snel over deze thread gelezen, dus ik heb wellicht wat gemist waar ik straks wel tijd voor heb.
Ondertussen:
Handig om te weten is het feit dat het groot licht verschillend reageert op de hendel afhankelijk van de stand van de schakelaar voor de verlichting.
In mijn 245 (met Zweedse altijd licht aan opzet, dus ook in de 0-stand van de verlichtingsschakelaar) kun je in stand 0 seinen met groot licht door de hendel naar je toe te trekken, maar niet continu aanzetten, zodra je de hendel los laat gaat het groot licht uit.
In de dimlichtstand betekent dezelfde beweging dat het groot licht continu gaat branden en bij nogmaals aan de hendel trekken weer uit. Er zit dus een soort van "latch" op het relais in deze stand.
Ik zal dadelijk eens bij mijn 245 kijken of het dimlicht uit gaat zodra het groot licht aan gaat, en of de stand van de verlichtingsschakelaar daar ook invloed op heeft. Ik kan me zomaar voorstellen dat in de continu groot licht stand de dimlichten worden gedoofd om oververhitting van de lampunit te voorkomen. Jouw symptomen lijken daarop te wijzen.
Wordt vervolgd.
Ondertussen:
Handig om te weten is het feit dat het groot licht verschillend reageert op de hendel afhankelijk van de stand van de schakelaar voor de verlichting.
In mijn 245 (met Zweedse altijd licht aan opzet, dus ook in de 0-stand van de verlichtingsschakelaar) kun je in stand 0 seinen met groot licht door de hendel naar je toe te trekken, maar niet continu aanzetten, zodra je de hendel los laat gaat het groot licht uit.
In de dimlichtstand betekent dezelfde beweging dat het groot licht continu gaat branden en bij nogmaals aan de hendel trekken weer uit. Er zit dus een soort van "latch" op het relais in deze stand.
Ik zal dadelijk eens bij mijn 245 kijken of het dimlicht uit gaat zodra het groot licht aan gaat, en of de stand van de verlichtingsschakelaar daar ook invloed op heeft. Ik kan me zomaar voorstellen dat in de continu groot licht stand de dimlichten worden gedoofd om oververhitting van de lampunit te voorkomen. Jouw symptomen lijken daarop te wijzen.
Wordt vervolgd.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

