Niet perse, kruiskoppelingen die aangedreven worden door de motor gedragen zich anders, dan als ze aangedreven worden door de achterwielen zeg maar. Je kan ze testen door de as weerskanten beet te pakken en de koppeling te proberen weerskanten op 'uit te wringen'. Nieuwe kruiskoppelingen hebben nul,nul speling. Maar ik heb onder 144's al allerlei uitgewrongen en/of kuisversleten kruisjes vandaan gehaald die allemaal dik tevreden rond draaiden. Alleen van de APK moest ik ze vervangen (zeikers).
De aandrijfas heeft ook een maximale knik die die in de lengte mag maken, deze wordt bepaalt door de rubbers vd bak en de achteras. En dan heeft ie nog een ophanglager ergens halverwege. EN lagers op de uitgaande as vd bak, en de ingaande as van het differentieel. SLijtage op al die dingen bij elkaar of afzonderlijk kan trillingen veroorzaken.
De aandrijfas heeft ook een maximale knik die die in de lengte mag maken, deze wordt bepaalt door de rubbers vd bak en de achteras. En dan heeft ie nog een ophanglager ergens halverwege. EN lagers op de uitgaande as vd bak, en de ingaande as van het differentieel. SLijtage op al die dingen bij elkaar of afzonderlijk kan trillingen veroorzaken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969