2 July 2006, 10:14
ruuds70 schreef:O ja Gideon, jij hebt je radiator laatst vervangen, wat waren jou problemen? Was het een lekkage of waren het ook (soortgelijke) koelingsperikelen?
Groet
Ruud
Bij mij was de radiator lek. Dit had ik ontdekt c.a. een maand geleden tijdens het autowassen, toen ik de grill ook een wasbeurtje had gegeven. Rechtsonderin was hij goed nat. Dus sinds vorige week dinsdag zit er dus een nieuwe radiator in. Wat ik laatst in maart tijdens de Volvo meeting wel zag was dat je expansievat wel in de min stond.. Deze staat bij mij op max. Hou er wel rekening mee dat dat tankje wel op peil moet staan.
Dit had ik ook gehad met mijn eigen Volvo, toen ik er een proefrit mee ging maken in oktober vorig jaar. De temperatuurmeter liep aan het begin vrij hoog op, en dat bleef dus ook vrij hoog. Hier was het een kwestie van bijvullen. Nu staat hij in het begin iets hoger dan de helft, en zakt dan terug als de thermostaat is geopend.
Kijk ook even je elektrische ventilator na. Precies zoals Eric Vermeer het zegt. Reageert deze wel op tijd, en springt hij niet te laat aan?
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992