4 January 2021, 11:12
Er staat me iets van bij dat niet alle plaatdelen van de 240 dezelfde materiaaldikte hebben, maar het meeste is rond de 1-1,5mm als ik me goed herinner. Ik heb de achterste spatbordranden van Klokkerholm gehad, de pasvorm was bij mij niet echt geweldig maar heb het er uiteindelijk wel in gekregen. Daarvan was de plaatdikte ongeveer 1mm. Met Klokkerholm-dorpels en bodemdelen heb ik geen ervaring, maar ik verwacht dat die wat makkelijker te vervangen zijn. Het andere plaat wat ik gebruikt heb is uit sloopauto's geslepen. Zoals bijvoorbeeld delen van een dorpel, en ik heb er ook een dakplaat uit geslepen. Het is niet 100% vlak, maar ik heb daar wel wat delen van de dorpels en bodem mee kunnen repareren.
Het lijkt erop dat bij mijn dagelijkse 244 de reservewielbak al eens vervangen is, het plaatwerk is daar vrij dun en begon op sommige punten al door te roesten. Met de vorige APK heb ik hem al wat op moeten lappen. Gelukkig heb ik nog een originele zonder roest liggen mocht het echt nodig zijn.
Het lijkt erop dat bij mijn dagelijkse 244 de reservewielbak al eens vervangen is, het plaatwerk is daar vrij dun en begon op sommige punten al door te roesten. Met de vorige APK heb ik hem al wat op moeten lappen. Gelukkig heb ik nog een originele zonder roest liggen mocht het echt nodig zijn.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997

