7 December 2020, 22:36
Weer bijna een paar maandjes verder...
Ik heb een soort van "workaround" gevonden om het hoge toerental te voorkomen.
Ik had de gewoonte om met alleen de koppeling te manoeuvreren, waardoor de IAC dus al het werk van mijn rechter voet over moest nemen.
Als ik dat met koude motor deed, dan was de kans erg groot dat het stationair toerental verhoogde naar 950 rpm en dat ook opgewarmd zo bleef.
Geef ik echter genoeg gas om de TPS te openen, dan draait het om, dan is de kans juist erg groot dat de motor eenmaal opgewarmd gewoon netjes 750 rpm draait.
Geen idee waarom het zo werkt. Wie het weet mag het zeggen...
Ik heb een soort van "workaround" gevonden om het hoge toerental te voorkomen.
Ik had de gewoonte om met alleen de koppeling te manoeuvreren, waardoor de IAC dus al het werk van mijn rechter voet over moest nemen.
Als ik dat met koude motor deed, dan was de kans erg groot dat het stationair toerental verhoogde naar 950 rpm en dat ook opgewarmd zo bleef.
Geef ik echter genoeg gas om de TPS te openen, dan draait het om, dan is de kans juist erg groot dat de motor eenmaal opgewarmd gewoon netjes 750 rpm draait.
Geen idee waarom het zo werkt. Wie het weet mag het zeggen...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47