22 November 2020, 20:59
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 November 2020, 21:14 door BartJu.)
Ik heb ook een AW71, maar dan met B21A ervoor.
Rond 70 kan de overdrive erin komen, eronder niet echt. Die 50 vind ik dus redelijk vroeg (aannemend dat je de OD als de 4de bedoelt).
Zelf vind ik dat ie af en toe wel wat eerder zou mogen schakelen, vooral van 2 naar 3 stelt ie soms wat langer uit als er nog gas gegeven wordt.
Ben dus wel benieuwd naar de antwoorden straks.
Zijn de bakken origineel in de 262 geleverd? ALs het retrofit is: zijn de juiste versiehier op het forum is er wel iets over te vindens gebruikt, dwz de 6 cylinder of toch de 4 cylinder versies?
Er lijkt verschil in te kunnen zitten zie bv hier (sorry wel een ander forum, met deels zelfde leden als hier...).
EDIT:
Ook hier op het forum is er wel iets te vinden over motor.omvormer/bak combinaties. Oa in post 6. Bij retrofit kan het dus van belang zijn welke donor het betrof.
Rond 70 kan de overdrive erin komen, eronder niet echt. Die 50 vind ik dus redelijk vroeg (aannemend dat je de OD als de 4de bedoelt).
Zelf vind ik dat ie af en toe wel wat eerder zou mogen schakelen, vooral van 2 naar 3 stelt ie soms wat langer uit als er nog gas gegeven wordt.
Ben dus wel benieuwd naar de antwoorden straks.
Zijn de bakken origineel in de 262 geleverd? ALs het retrofit is: zijn de juiste versiehier op het forum is er wel iets over te vindens gebruikt, dwz de 6 cylinder of toch de 4 cylinder versies?
Er lijkt verschil in te kunnen zitten zie bv hier (sorry wel een ander forum, met deels zelfde leden als hier...).
EDIT:
Ook hier op het forum is er wel iets te vinden over motor.omvormer/bak combinaties. Oa in post 6. Bij retrofit kan het dus van belang zijn welke donor het betrof.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005