(26 October 2020, 15:31)Jordos schreef: Boet, bedankt voor de info! Ben zeer benieuwd naar je foto's. Op mijn spiegelhuizen staat hetzelfde: Volvo 6119. Als ik binnenkort eens tijd heb zal ik ook mijn spiegel demonteren en proberen het glas te verwijderen. Ben benieuwd of ik dan hetzelde aantref als jij.
Arjan, dat is inderdaad ook mijn vermoeden. Verwarmde spiegels is bij mijn weten een tamelijk late en schaarse optie, dus het zou best kunnen dat dat voor een uitzondering heeft gezorgd die slecht is gedocumenteerd.
heb moeite om de foto's hier te plaatsen... blijf het proberen. Heb overigens de gedemonteerde spiegel weer aangesloten in de auto, verwarming aangezet, en ja hoor...spiegel wat hartstikke warm... zag niet veel corrosie op stekkers maar wellicht dat beetje op en neer bewegen al voldoende was om contact beter te maken.
Alleen jammer dat mechaniek motor beschadigd is (kan gebeurd zijn bij het eraf halen van glas, want daarvoor moet je de spiegel best wel forst naar buiten trekken om er met schroevendraaier achter te komen...
(26 October 2020, 18:25)Wijnand schreef: Hier staat het precies uitgelegd: https://www.240turbo.com/240-powermirrors.html
Wijnand, dit is inderdaad precies wat er aan de hand is. Fantastisch. Ook feit dat ik mijn motorunit beschadigd heb (in ieder geval zal hij niet meer omhoog/omlaag kunnen bewegen) staat erin. De foto's zijn exact wat ik zie en heb, dus onnodig om mijn foto's nog hierop te zetten. Alle waarschuwingen zou ik voor 100% ter harte nemen. Ga hiermee verder aan de slag!
(26 October 2020, 19:16)Boet schreef:(26 October 2020, 15:31)Jordos schreef: Boet, bedankt voor de info! Ben zeer benieuwd naar je foto's. Op mijn spiegelhuizen staat hetzelfde: Volvo 6119. Als ik binnenkort eens tijd heb zal ik ook mijn spiegel demonteren en proberen het glas te verwijderen. Ben benieuwd of ik dan hetzelde aantref als jij.
Arjan, dat is inderdaad ook mijn vermoeden. Verwarmde spiegels is bij mijn weten een tamelijk late en schaarse optie, dus het zou best kunnen dat dat voor een uitzondering heeft gezorgd die slecht is gedocumenteerd.
heb moeite om de foto's hier te plaatsen... blijf het proberen. Heb overigens de gedemonteerde spiegel weer aangesloten in de auto, verwarming aangezet, en ja hoor...spiegel wat hartstikke warm... zag niet veel corrosie op stekkers maar wellicht dat beetje op en neer bewegen al voldoende was om contact beter te maken.
Alleen jammer dat mechaniek motor beschadigd is (kan gebeurd zijn bij het eraf halen van glas, want daarvoor moet je de spiegel best wel forst naar buiten trekken om er met schroevendraaier achter te komen...
(26 October 2020, 18:25)Wijnand schreef: Hier staat het precies uitgelegd: https://www.240turbo.com/240-powermirrors.html
Wijnand, dit is inderdaad precies wat er aan de hand is. Fantastisch. Ook feit dat ik mijn motorunit beschadigd heb (in ieder geval zal hij niet meer omhoog/omlaag kunnen bewegen) staat erin. De foto's zijn exact wat ik zie en heb, dus onnodig om mijn foto's nog hierop te zetten. Alle waarschuwingen zou ik voor 100% ter harte nemen. Ga hiermee verder aan de slag! Blijft uitdaging om de 8 klipjes met beleid los te maken...