13 October 2020, 06:11
(12 October 2020, 22:45)Boet schreef: Spanningsverlies wordt veroorzaakt in schakelaar. Hoofdverdachte is nu het lampje wat erin zit. Heb niet hele goede voltmeter maar meet 15 Ohm. Daarmee wordt de stroom veel te laag. Wordt vervolgd!
(12 October 2020, 22:45)Boet schreef: Spanningsverlies wordt veroorzaakt in schakelaar. Hoofdverdachte is nu het lampje wat erin zit. Heb niet hele goede voltmeter maar meet 15 Ohm. Daarmee wordt de stroom veel te laag. Wordt vervolgd!
Na nog eens goed kijken naar schema moet er volgens mij wel een massa naar lampje schakelaar! Die is er niet waardoor lampje in serie staat met verwarming ipv parallel! Bingo !
Kijk, de Wet van Ohm werkt altijd. Het lampje samen met het verwarmingselement heeft een spanningsdeler gemaakt. Het grootste deel van de spanning valt nu over de hoogste weerstand (immers V = I * R, en in een stroomkring is I overal gelijk) waardoor er voor de achterruitverwarming te weinig over blijft.
Rest je alleen nog om het lampje parallel te zetten aan de verwarming. Succes!
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

