11 October 2020, 13:25
Zoals hierboven zou er wel eens te veel weerstand n het circuit voor de gele draad kunnen zitten. Dan wordt het wel 12V, maar te weiing stroom.
Even een pragmatische gedachte:
wat gebeurd er als je ipv de achterruitverwarming een lampje oid tussen de polen zet?
Gaat deze dan aan/uit met de schakelaar? ALs het wat flauw brandt, vergelijk met hoeveelheid licht die het geeft als je het direct op accu zet.
ALs ie bedeuidend minder fel is, dan heb je een te hoge weerstand VOOR je verwarming en daardoro een te lage stroonm en te weiinig warmteontwikkeling.
Andersom zou je ook de hele bekabeling (tijdelijk!) kunnen omzeilen door een directere lijn te trekken (wel zekering erin houden voor veiligheid!).
Kortom: probeer de mogelijke verdachten te 'isoleren' en te kijken welk deel de fout wel/niet geeft.
Even een pragmatische gedachte:
wat gebeurd er als je ipv de achterruitverwarming een lampje oid tussen de polen zet?
Gaat deze dan aan/uit met de schakelaar? ALs het wat flauw brandt, vergelijk met hoeveelheid licht die het geeft als je het direct op accu zet.
ALs ie bedeuidend minder fel is, dan heb je een te hoge weerstand VOOR je verwarming en daardoro een te lage stroonm en te weiinig warmteontwikkeling.
Andersom zou je ook de hele bekabeling (tijdelijk!) kunnen omzeilen door een directere lijn te trekken (wel zekering erin houden voor veiligheid!).
Kortom: probeer de mogelijke verdachten te 'isoleren' en te kijken welk deel de fout wel/niet geeft.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

