23 September 2020, 20:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 September 2020, 20:55 door Marc1970.)
De automaat is een BW35 en er moet inderdaad ATF in, ATF type F (Ford) dat is nogal specifiek. Als je de bak voor je hebt, zit er een typeplaatje op met een bepaalde kleur en een cijfercode. De cijfercode is meest onleesbaar dus de kleur is de beste aanwijzing voor de versie, veeg het plaatje niet schoon voor je de kleur gezien hebt (want dan is alle verf meteen weg).
Hier zit ie: https://www.ebay.co.uk/itm/263223467097
De bakaanduiding is niet zo interessant want alle BW35's zijn even sloom (mijn 144 heeft er ook één). En gebruiken dezelfde ATF.
Het vaste nummer 49 is het begin van een 6 cijferige motorcode. Voorheen, toen ze nog niet zo allemachtig veel motoren hadden gemaakt, was het vaste nummer 4969 voor de B20.
Motor 498031 is een B20A met 82 DIN pk, standaard motor.
Behalve dat in 1974 en later wel krukassen met 8 vliegwielbouten ipv de eerdere 6 bouten gebruikt werden. Je hebt dan ook wat andere drijfstanglagers en nog zo wat. Van buiten te herkennen aan de metrische bout in de krukaspoelie (voorheen zoals bijna alle andere bouten en moeren aan de 140 van SAE afmeting)
Hier zit ie: https://www.ebay.co.uk/itm/263223467097
De bakaanduiding is niet zo interessant want alle BW35's zijn even sloom (mijn 144 heeft er ook één). En gebruiken dezelfde ATF.
Het vaste nummer 49 is het begin van een 6 cijferige motorcode. Voorheen, toen ze nog niet zo allemachtig veel motoren hadden gemaakt, was het vaste nummer 4969 voor de B20.
Motor 498031 is een B20A met 82 DIN pk, standaard motor.
Behalve dat in 1974 en later wel krukassen met 8 vliegwielbouten ipv de eerdere 6 bouten gebruikt werden. Je hebt dan ook wat andere drijfstanglagers en nog zo wat. Van buiten te herkennen aan de metrische bout in de krukaspoelie (voorheen zoals bijna alle andere bouten en moeren aan de 140 van SAE afmeting)
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

