28 May 2020, 22:08
De ECU is de baas van de IAC, en de ECU gaat pas 'stationair' bijregelen als de gaskleppositieschakelaar geklikt heeft, en die is afhankelijk van de fysieke gasklep en een hoop veren en kabels (check, check, check). Het regelprogramma gaat in twee stappen, eerst even tussen 1000 en 1200 rpm in geval je tussen twee versnellingen in zit, en na 2 seconde naar 750 rpm, want dan sta je echt stil of bent aan het uitrijden met gas-los. Dit zou met het signaal vanaf de achteras te maken kunnen hebben, en wie weet hoeveel parameters in de ECU.
Pffff, lang verhaal kort hier op TB hebben ze alles al uitgekauwd: http://www.forums.turbobricks.com/showth...p?t=352025 en de oplossing was corrosie in de stekker naar de ECU. Altijd stekkers.
Je kan ook die hele IAC terugsturen, slangen afdoppen en de stationair afstellen met de gasklep alleen. Werkt perfect behalve als je de airco aanzet bij het stoplicht.
Pffff, lang verhaal kort hier op TB hebben ze alles al uitgekauwd: http://www.forums.turbobricks.com/showth...p?t=352025 en de oplossing was corrosie in de stekker naar de ECU. Altijd stekkers.
Je kan ook die hele IAC terugsturen, slangen afdoppen en de stationair afstellen met de gasklep alleen. Werkt perfect behalve als je de airco aanzet bij het stoplicht.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969