28 May 2020, 09:26
Goedendag,
Ik heb een Volvo 244 GL uit 1981 met de B21E (Kjet dus) en een 3 bak automaat.
Omdat ik toch wat meer lange afstanden met de auto wil maken vind ik de B21 niet zo betrouwbaar meer en wil dus een B230F in de auto leggen. Daarnaast heb ik een AW71 klaarliggen om er achter te hangen.
Mijn vraag:
Gezien de B21E nagenoeg mechanisch is, en de B230F electronisch aangestuurd word, was ik benieuwd wat ik moet aanpassen aan het electronische deel van de auto om deze motor werkend te krijgen.
En zijn er nog andere cruciale punten die vervangen moeten worden (zoals de brandstofpomp)
De vraag zal vast al eerder gesteld zijn, maar ik heb het niet kunnen vinden.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Ik heb een Volvo 244 GL uit 1981 met de B21E (Kjet dus) en een 3 bak automaat.
Omdat ik toch wat meer lange afstanden met de auto wil maken vind ik de B21 niet zo betrouwbaar meer en wil dus een B230F in de auto leggen. Daarnaast heb ik een AW71 klaarliggen om er achter te hangen.
Mijn vraag:
Gezien de B21E nagenoeg mechanisch is, en de B230F electronisch aangestuurd word, was ik benieuwd wat ik moet aanpassen aan het electronische deel van de auto om deze motor werkend te krijgen.
En zijn er nog andere cruciale punten die vervangen moeten worden (zoals de brandstofpomp)
De vraag zal vast al eerder gesteld zijn, maar ik heb het niet kunnen vinden.
Alvast bedankt voor jullie hulp
