14 May 2020, 06:08
(21 April 2020, 21:29)Marc1970 schreef: Kijk nog s in de klep, die heeft een ronddraaiend schuifje, wat open staat in de ruststand, vandaar dat ie zonder stekker hoge rpm draait.
ALs het klepje gaat werken, draait ie voorbij 'dicht' weer naar 'open', en dat gedeelte regelt het stationair.
Hoe ver open moet die klep eigenlijk staan in ruststand?
De kleppen die ik tot nu gezien heb stonden allebei een paar mm open, maar de klep die ik onlangs besteld heb stond juist maar een paar mm dicht in ruststand.
Die heb ik overigens retour gestuurd. Om bovengenoemde reden en omdat er in het Bosch doosje eentje van Professional Parts Sweden (de repro) zat. Die was nieuw maar was zichtbaar al eens door iemand op een auto uitgeprobeerd.
Nu even afwachten wat ze gaan opsturen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47