2 May 2020, 20:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 May 2020, 08:36 door Grey240Polar.)
Op zich heb ik dat idee ook, maar daar staat de volgende ervaring tegenover: bij mijn eerste 245 heb ik die klep eigenlijk gewoon jarenlang verwaarloosd met willekeurige verhoogde stationaire toerentallen als gevolg. Wat wel altijd opviel was dat het toerental goed was als de warmte van de motor na een rit goed in die klep had kunnen trekken maar voordat de motor weer helemaal steenkoud was geworden. Dan was het stationair toerental die volgende rit netjes 750 rpm.
Met wat remmenreiniger schoonmaken was alles wat nodig was om hem weer naar behoren te laten werken.
Nu echter heb ik die klep al meerdere malen schoon gemaakt. O.a. met remmenreiniger want dat goedje is zo sterk in zijn ontvettende werking dat je er m.i. toch ook op de plaatsen waar je niet bij kunt best wel wat rommel mee weg moet kunnen spuiten. Bovendien zit er een aardig sterke veer in de IAC die niet veel moeite heeft om wat vuil weg te duwen.
Het verschil met de vorige ervaring is dat niets wat ik doe ook maar iets uitmaakt. Deze IAC glimt nu gewoon en toch "kiest" ie ervoor soms netjes 750 rpm te doen, meestal tegen de 1000 en soms meer.
Ik heb inmiddels besloten te gaan voor een nieuwe, het enige waar ik nu nog over nadenk is een repro of origineel.
Met wat remmenreiniger schoonmaken was alles wat nodig was om hem weer naar behoren te laten werken.
Nu echter heb ik die klep al meerdere malen schoon gemaakt. O.a. met remmenreiniger want dat goedje is zo sterk in zijn ontvettende werking dat je er m.i. toch ook op de plaatsen waar je niet bij kunt best wel wat rommel mee weg moet kunnen spuiten. Bovendien zit er een aardig sterke veer in de IAC die niet veel moeite heeft om wat vuil weg te duwen.
Het verschil met de vorige ervaring is dat niets wat ik doe ook maar iets uitmaakt. Deze IAC glimt nu gewoon en toch "kiest" ie ervoor soms netjes 750 rpm te doen, meestal tegen de 1000 en soms meer.
Ik heb inmiddels besloten te gaan voor een nieuwe, het enige waar ik nu nog over nadenk is een repro of origineel.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47