1 May 2020, 14:33
(25 April 2020, 20:50)Marc1970 schreef: Art zegt dat er in de 2.4 IAC juist geen commutator zit, of brushes, het is namelijk een stappenmotor.
Maar goed de Amerikanen krijgen alles stuk in no time, die klep die je daar ziet bijvoorbeeld zit vol krassen van iemands schroevendraaier. Dat is niet goed voor de IAC.
Vullen met wasbenzine en lekker heen en weer schudden, wattenstaafjes, tandenstokers, elk gruizeltje zwart moet eruit.
Vooruit dan, nog één keer dan. Net met wasbenzine, remmenreiniger en wattenstaafjes bezig geweest.
Even afwachten hoe het gaat, of de klep nu ook meer dan een week goed blijft of ik toch eens geld wil gaan uitgeven aan een nieuwe. Op een labvoeding vind ik dat de klep wat te ongelijkmatig beweegt met op en neer gaan van de spanning. Nu doet het een beetje onregelmatig "hakerig" aan (en nee, het ziet er niet uit als het "stappen" van een stappenmotor), ook na het schoon maken, dus ik verwacht er eigenlijk weer geen langdurig resultaat van.
Tweedehands ca. € 35. Nieuwe reproducties kosten ca. € 70 en een nieuwe Bosch is rond de € 170.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met die reproducties?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47