21 April 2020, 20:20
Ik zit met een vreemd probleem. Wanneer de auto warm is gereden en ik sta bijvoorbeeld bij een stoplicht, dan loopt de motor vrij hoog stationair. Soms 1100, soms 1500 toeren. Het gebeurt echter niet altijd dat is het vreemde.
Ik zat te denken aan vacuumlekken, stappenmotor stationair, gasklep of temp zender
Geen vacuumlekken aanwezig
Stappen motor werkt goed (getest op de werkbank en schoongemaakt)
Gasklep ook getest op de werkbank
Temp zender vergelijkt met een nieuwe, wijkt paar honderd ohm af van nieuwe, maar wel met gelijke schaal. Deze maar vervangen door nieuwe, maar dit maakte geen verschil.
Het enige vreemde wat ik nog merk is het volgende: Wanneer ik de auto opnieuw start met warme motor, dan is het toerental vaak (niet altijd) weer normaal. Wanneer ik dan de stekker van de stappenmotor eraf trek, dan zou het toerental moeten zakken (klep gaat dicht) In mij geval gaat het toerental juist omhoog (richting de 1100/1500) wanneer ik de stekker er daarna terug op zet, dan blijft het toerental hoog.
Iemand een idee?
Ik zat te denken aan vacuumlekken, stappenmotor stationair, gasklep of temp zender
Geen vacuumlekken aanwezig
Stappen motor werkt goed (getest op de werkbank en schoongemaakt)
Gasklep ook getest op de werkbank
Temp zender vergelijkt met een nieuwe, wijkt paar honderd ohm af van nieuwe, maar wel met gelijke schaal. Deze maar vervangen door nieuwe, maar dit maakte geen verschil.
Het enige vreemde wat ik nog merk is het volgende: Wanneer ik de auto opnieuw start met warme motor, dan is het toerental vaak (niet altijd) weer normaal. Wanneer ik dan de stekker van de stappenmotor eraf trek, dan zou het toerental moeten zakken (klep gaat dicht) In mij geval gaat het toerental juist omhoog (richting de 1100/1500) wanneer ik de stekker er daarna terug op zet, dan blijft het toerental hoog.
Iemand een idee?