9 March 2020, 21:56
(9 March 2020, 18:16)Marc1970 schreef: ...
Het wordt algemeen afgeraden puntjes in de verdelerkap te vijlen/poetsen/schoonkrabben dat is een rare move van de ANWB. Het dingetje achter de koplamp kan je weinig aan doen.
Vorige week de vrienden van de WW bij de 340 gehad. De vriendelijke mijnheer heeft de puntjes in de verdelerkap licht geschuurd, net als de rotor. Aanslag en roest er even af, was het motto. Dat soort dingen doen ze dus inderdaad, en is misschien ook en correcte road-side-assistence truc. Hun doel is dat je weer thuis komt, niet dat je probleemvrij blijft de komende maanden.
Maar in de 340 is wellicht ook een wezenlijk ander systeem (Ducellier systeem met Renix op 1.4 L Renault blok).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

