1 October 2019, 17:34
Dat is een heel verhaal maar hier draait het om: er hangt een klein zwart doosje bij de linker motorkapscharnier, met een knopje, een LED en een plastic pennetje. Steek pennetje in gat 2 voor foutcodes in de injectie, en 6 voor codes in de ontsteking. Draai de sleutel tot op positie II.
Druk tussen 1 en 3 seconde op de knop, laat los en de LED knippert een soort morsecode in een serie van 3, bijvoorbeeld 1-3-1. Iedere keer 1 tot 3 seconde drukken geeft een code maar maximaal drie verschillende. 1-1-1 betekent 'ik heb geen foutcodes, alles is OK'. Maak net zo lang en vaak gebruik van dit systeempje tot je betrouwbaar dezelfde morsecode er uit krijgt, je kan niks fout doen.
De codes wissen is weer een andere procedure, maar dit kan handig zijn om te kijken of ze weer terug komen (sommige codes kunnen al van jaren geleden zijn).
Schrijf de codes hier. De omschrijvingen in de foutcodetabel zijn nauwelijks beter te begrijpen dan de foutcodes zelf.
Druk tussen 1 en 3 seconde op de knop, laat los en de LED knippert een soort morsecode in een serie van 3, bijvoorbeeld 1-3-1. Iedere keer 1 tot 3 seconde drukken geeft een code maar maximaal drie verschillende. 1-1-1 betekent 'ik heb geen foutcodes, alles is OK'. Maak net zo lang en vaak gebruik van dit systeempje tot je betrouwbaar dezelfde morsecode er uit krijgt, je kan niks fout doen.
De codes wissen is weer een andere procedure, maar dit kan handig zijn om te kijken of ze weer terug komen (sommige codes kunnen al van jaren geleden zijn).
Schrijf de codes hier. De omschrijvingen in de foutcodetabel zijn nauwelijks beter te begrijpen dan de foutcodes zelf.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969