27 August 2019, 13:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 August 2019, 13:52 door Marc1970.)
6 bar overal is niet zo erg, dat duidt eerder op vastgekoekte zuigerringen en/of roestige kleppen dan nokkenas of koppakking problemen.
Je kan s (laten) kijken naar de nokkenassen. Door slecht oliegebruik en een kleine boring in de tuimelaar liep de smering van de nokken moeizaam, als ze versleten zijn is dat gauw te zien.
Het K jet injectiesysteem kan ook slecht tegen stilstaan, er zitten een precisie boringen in de luchtweger die last hebben van opgedroogd benzineresidu.
Laat alles nog s lekker in de week staan, ik heb de zuigers van een B18 met 0 bar een paar nachtjes laten staan met ATF erop, en daar knapte de compressie erg van op.
Hier staan nog wat eigenaardigheden vd B27 in, bel eens rond in de Renault Alpine wereld voor revisie opties: https://volvolvo.nl/thread-8761.html
De 'ideale' vervanger is de B280 met elektronische injectie uit de Volvo 760, wat een leuke auto op zich is en weer jammer om uit elkaar te halen voor de motor.
Je kan s (laten) kijken naar de nokkenassen. Door slecht oliegebruik en een kleine boring in de tuimelaar liep de smering van de nokken moeizaam, als ze versleten zijn is dat gauw te zien.
Het K jet injectiesysteem kan ook slecht tegen stilstaan, er zitten een precisie boringen in de luchtweger die last hebben van opgedroogd benzineresidu.
Laat alles nog s lekker in de week staan, ik heb de zuigers van een B18 met 0 bar een paar nachtjes laten staan met ATF erop, en daar knapte de compressie erg van op.
Hier staan nog wat eigenaardigheden vd B27 in, bel eens rond in de Renault Alpine wereld voor revisie opties: https://volvolvo.nl/thread-8761.html
De 'ideale' vervanger is de B280 met elektronische injectie uit de Volvo 760, wat een leuke auto op zich is en weer jammer om uit elkaar te halen voor de motor.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969