18 July 2019, 07:39
Ja vialle LPI without a doubt wel leuk dat het daar op zit is wel een fijn systeem idd als het goed werkt maar zeker de vroege systemen hebben nog wel hun dingetjes.
Wil zeker niet zeggen dat het niet goed kan werken.
Probleem is dat ze vroeger gewone o-ringen gebruikten en die zijn niet lpg bestendig dus die worden snel plat en laten vervolgens valse lucht door.
De voetjes zitten in het spruitstuk geperst, doordat de or-ringen plat worden gaan de voetjes dus los zitten en gaat er valse lucht langs lekken.
Spruitstuk los halen en naar de lokale lpg boer is een manier, dan zetten ze er nieuwe voetjes in en je kan weer een hele tijd.
De zwarte ringetjes worden vervangen door blauwe en alles rijdt weer als nieuw. Dit is niet meest goedkoop.
Je kunt ook zelf de ringetjes vervangen tussen de injector en voetje en om het uitstroompijpje en de houders zelf vast lijmen met ofwel vloeibare pakking voor aandrijfassen enzo of met 2k lijm. Heb het bij m'n S90 zelf gedaan met vloeibare pakking op zich zit dat ook nog steeds...
En inderdaad de rest van de injectoren zitten onder het spruitstuk.
Bovenstaand is 99% zeker je probleem, wat je verder nog kunt checken is het nat gas filter dat zit waarschijnlijk achter het deksel op je tank.
Oude systemen hebben dit nog later niet meer.
Afhankelijk van hoe ver je wilt gaan kun je ook nog voor een tientje of 3 tot 5 vialle lpi diagnose stekker en software kopen dan kun je loggen en live drukken uitlezen enzo.
Maar zoals gezegd waarschijnlijk heb je lekkage langs de voetjes omdat de ringen uitgehard zijn en platter geworden. Wiebel maar eens aan de injector dan zie je het snel genoeg.
Als je graag naar iemand toe gaat, voor mij is er maar 1 die aan mijn vialle handel mag komen en dat Dirk van de Limburgse LPG techniek in Belgisch Limburg.
Hij is mij erg behulpzaam om meer vermogen uit mijn LPI handel te krijgen, hij is erg bekneisd met t spul. En werkt er al jaaaaaaren mee.
http://www.limburgselpgtechnieken.be/
Stuur hem een mailtje dat vind ie het prettigst, ook voor onderdelen.
Wil zeker niet zeggen dat het niet goed kan werken.
Probleem is dat ze vroeger gewone o-ringen gebruikten en die zijn niet lpg bestendig dus die worden snel plat en laten vervolgens valse lucht door.
De voetjes zitten in het spruitstuk geperst, doordat de or-ringen plat worden gaan de voetjes dus los zitten en gaat er valse lucht langs lekken.
Spruitstuk los halen en naar de lokale lpg boer is een manier, dan zetten ze er nieuwe voetjes in en je kan weer een hele tijd.
De zwarte ringetjes worden vervangen door blauwe en alles rijdt weer als nieuw. Dit is niet meest goedkoop.
Je kunt ook zelf de ringetjes vervangen tussen de injector en voetje en om het uitstroompijpje en de houders zelf vast lijmen met ofwel vloeibare pakking voor aandrijfassen enzo of met 2k lijm. Heb het bij m'n S90 zelf gedaan met vloeibare pakking op zich zit dat ook nog steeds...
En inderdaad de rest van de injectoren zitten onder het spruitstuk.
Bovenstaand is 99% zeker je probleem, wat je verder nog kunt checken is het nat gas filter dat zit waarschijnlijk achter het deksel op je tank.
Oude systemen hebben dit nog later niet meer.
Afhankelijk van hoe ver je wilt gaan kun je ook nog voor een tientje of 3 tot 5 vialle lpi diagnose stekker en software kopen dan kun je loggen en live drukken uitlezen enzo.
Maar zoals gezegd waarschijnlijk heb je lekkage langs de voetjes omdat de ringen uitgehard zijn en platter geworden. Wiebel maar eens aan de injector dan zie je het snel genoeg.
Als je graag naar iemand toe gaat, voor mij is er maar 1 die aan mijn vialle handel mag komen en dat Dirk van de Limburgse LPG techniek in Belgisch Limburg.
Hij is mij erg behulpzaam om meer vermogen uit mijn LPI handel te krijgen, hij is erg bekneisd met t spul. En werkt er al jaaaaaaren mee.
http://www.limburgselpgtechnieken.be/
Stuur hem een mailtje dat vind ie het prettigst, ook voor onderdelen.