TUURLIJK. Haal eerst de pluspool los vd accu.
Dan de dikke plus en de kleine stekker vd startmotor. Kruip onder de auto en kijk tegen het koppelingshuis, daar zit een tennisbalgrote uitstulping op. Er zijn 8 bouten in het koppelingshuis, twee van die bouten bij de uitstulping gaan door tot in de startmotor. Dat zijn twee bouten maat 17 of zo, de bovenste kan je alleen bij met een stuk of drie verlengstukken op je ratel. Laat de bovenste bout lekker hangen.
Als één van de verlengstukken zo'n knik-cardankoppeling heeft is dat ook wel prettig om de dop in lijn met de boutkop te krijgen.
Startmotor naar voren duwen, 'nieuwe' in het gat schuiven en alles weer vast zetten. Lekker vast aandraaien.
Haal echt eerst de plus vd accu, als je per ongeluk de dikke draad op de startmotor raakt en massa heb je een enorme kortsluiting.
Dan de dikke plus en de kleine stekker vd startmotor. Kruip onder de auto en kijk tegen het koppelingshuis, daar zit een tennisbalgrote uitstulping op. Er zijn 8 bouten in het koppelingshuis, twee van die bouten bij de uitstulping gaan door tot in de startmotor. Dat zijn twee bouten maat 17 of zo, de bovenste kan je alleen bij met een stuk of drie verlengstukken op je ratel. Laat de bovenste bout lekker hangen.
Als één van de verlengstukken zo'n knik-cardankoppeling heeft is dat ook wel prettig om de dop in lijn met de boutkop te krijgen.
Startmotor naar voren duwen, 'nieuwe' in het gat schuiven en alles weer vast zetten. Lekker vast aandraaien.
Haal echt eerst de plus vd accu, als je per ongeluk de dikke draad op de startmotor raakt en massa heb je een enorme kortsluiting.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

