18 January 2019, 12:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 January 2019, 12:30 door Marc1970.)
Deze injectiemotor krijgt geen seconde LPG en benzine tegelijk. Op LPG wordt het signaal naar de injectors onderbroken, de hele injectie draait door (pompen, in- en uitlaatsensors, ECU, alles, dat is vrij duurzaam gebleken bij mijn auto bv.) Op benzine wordt de LPG kleppen en/of injectors gesloten. Mijn dampgas installatie heeft zelfs een klepje in de drooggasslang waardoor er zelfs geen restje LPG meer doorgaat na overschakelen (dat zou de filamenten in de luchtmassameter kunnen verbranden).
'Moderne' LPG G3 gebruikt ook een flink deel vd sensors van de benzinekant, je kan die niet zomaar stilleggen. Verbaast me dat de motor blijft draaien zonder injectierelais.
Het aftappen van signalen voor de LPG gebeurt soms met een mooi stekkertje maar ze duwen ook wel eens een dozijn 3M Scotchlok connectors door de isolatie heen.
Ga nog s bij de inbouwer langs, hij/zij heeft iets verkeerd aangesloten/afgesteld.
Waardoor de motor of te weinig LPG krijgt bij vollast, of de ontsteking in de vervroegde stand blijft, of nog iets gekkers, dingen die normaal opgepikt/geregeld worden door de ECU.
Hier nog wat info over Pulsair en lpg: http://volvolvo.nl/thread-13206.html
'Moderne' LPG G3 gebruikt ook een flink deel vd sensors van de benzinekant, je kan die niet zomaar stilleggen. Verbaast me dat de motor blijft draaien zonder injectierelais.
Het aftappen van signalen voor de LPG gebeurt soms met een mooi stekkertje maar ze duwen ook wel eens een dozijn 3M Scotchlok connectors door de isolatie heen.
Ga nog s bij de inbouwer langs, hij/zij heeft iets verkeerd aangesloten/afgesteld.
Waardoor de motor of te weinig LPG krijgt bij vollast, of de ontsteking in de vervroegde stand blijft, of nog iets gekkers, dingen die normaal opgepikt/geregeld worden door de ECU.
Hier nog wat info over Pulsair en lpg: http://volvolvo.nl/thread-13206.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969