31 October 2018, 23:41
Vandaag nogmaals diverse zaken gemeten:
Motor uit nadat ik een minuut de koplampen heb ingeschakeld gehad. Gemeten op de accupolen: 12,5 V
Motor aan zonder verbruikers aan, 1.500 tpm. Gemeten op de accupolen: 13,9 V
Motor aan met koplampen, blower, achterruitverwarming, elektrische spiegels, 1.500 tpm. Gemeten op de accupolen: 13,6 V
Nogmaals dezelfde situatie. Gemeten massa van de accu naar ommanteling van de dynamo: 0,3 V
[Tussen pluspool accu en pluspool dynamo kon ik niet meten want het was te donker om de pluspool te kunnen zien.]
Motor uit nadat ik een minuut de koplampen heb ingeschakeld gehad. Gemeten op de accupolen: 12,5 V
Motor aan zonder verbruikers aan, 1.500 tpm. Gemeten op de accupolen: 13,9 V
Motor aan met koplampen, blower, achterruitverwarming, elektrische spiegels, 1.500 tpm. Gemeten op de accupolen: 13,6 V
Nogmaals dezelfde situatie. Gemeten massa van de accu naar ommanteling van de dynamo: 0,3 V
[Tussen pluspool accu en pluspool dynamo kon ik niet meten want het was te donker om de pluspool te kunnen zien.]
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]

