28 September 2018, 15:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 September 2018, 21:13 door Marc1970.)
Volvo heeft wel eens bij OD versies een 'kortere' achteras gebruikt, ik gok juist om het toerental een beetje hoog te houden op de snelweg. Bij 3600 rpm hangt ie lekker aan het gas zeg maar. Maar waarschijnlijk kom je met de eerstvolgende 'zuinigere' overbrenging ook nog wel weg.
Maar ik denk dat een 1030 pignon en kroonwiel in elk 1030 differentieelhuis te sleutelen zijn, jaartal niet van belang, het is geen Volvo onderdeel maar een omgenummerde Dana 30. Je hebt wel een 'carrier break' http://www.differentials.com/technical-h...er-breaks/ (dus vanaf een bepaalde verhouding moet je de hele carrier meenemen).
Maar ik denk dat een 1030 pignon en kroonwiel in elk 1030 differentieelhuis te sleutelen zijn, jaartal niet van belang, het is geen Volvo onderdeel maar een omgenummerde Dana 30. Je hebt wel een 'carrier break' http://www.differentials.com/technical-h...er-breaks/ (dus vanaf een bepaalde verhouding moet je de hele carrier meenemen).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969