18 September 2018, 07:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 September 2018, 07:41 door Grey240Polar.)
(16 September 2018, 15:08)Marc1970 schreef: Dat in elk geval, zeker als de remschijven al wat hol zijn geworden lopen de blokken wel s tegen roestranden en zo. Remschijven zijn trouwens ook een slijtageonderdeel op de 240, nieuwe zitten er zo op en zijn echt niet duur.Juist.
Bij het vervangen van de blokken altijd eerst even met een schuifmaat de dikte van de remschijven opmeten om te kijken ze nog dik genoeg zijn. Als de rand roest duidelijk hoger ligt dan het versleten deel van de schijf, dan is de kans best groot dat je al aan of onder de diktelimiet zit.
De dikte die de schijven min. moeten zijn (limiet) worden gespecificeerd door de fabrikanten en zijn volgens mijn Haynes manual:
Voor:
massieve schijven:
- nieuw: 0.56 in (14,2 mm)
- limiet: 0.50 in (12,7 mm)
geventileerde schijven:
- nieuw ATE: 0.94 in (23,9 mm)
- nieuw Girling: 0.87 in (22,1 mm)
- limiet ATE: 0.90 in (22,9 mm)
- limiet Girling: 0.80 in (20,3 mm)
Achter:
- nieuw: 0.38 in (9,7 mm)
- limiet: 0.33 in (8,4 mm)
Let er bij het meten op dat de schuifmaat over de roestrand valt om een betrouwbare waarde te krijgen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47