16 September 2018, 16:59
Omdat ontluchten geen feest is bij de 240 zou ik zo min mogelijk vloeistof uit de leiding/remklauw laten lopen en de remslang zo ver mogelijk proberen te vullen, voor je m vastdraait. Om de vloeistof in de stalen leiding te houden zet je rempedaal een paar cm naar beneden als de oude slang er af is, dan druk je de zuigers in de hoofdremcilinder (hrc) net voorbij het ontluchtingsgat en blijft bijna alles keurig in de leiding.
Dan ontluchten, dat kan pompend met de pedaal etc maar dan loop je kans dat hem langs delen vd hrc drukt waar ie nooit komt en waar allerlei roest kan zitten. Niet tot de bodem drukken dus. Of, nog beter, luchtdruk op het reservoir zetten en daarmee de vloeistof en luchtbellen doordrukken, zoals de garage. Begroot gerust een halve liter remvloeistof.
Dan ontluchten, dat kan pompend met de pedaal etc maar dan loop je kans dat hem langs delen vd hrc drukt waar ie nooit komt en waar allerlei roest kan zitten. Niet tot de bodem drukken dus. Of, nog beter, luchtdruk op het reservoir zetten en daarmee de vloeistof en luchtbellen doordrukken, zoals de garage. Begroot gerust een halve liter remvloeistof.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969