16 September 2018, 16:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 September 2018, 16:12 door Gurd.)
(16 September 2018, 15:08)Marc1970 schreef: Dat in elk geval, zeker als de remschijven al wat hol zijn geworden lopen de blokken wel s tegen roestranden en zo. Remschijven zijn trouwens ook een slijtageonderdeel op de 240, nieuwe zitten er zo op en zijn echt niet duur.
Het systeem is zo gemaakt dat alle remzuigers vanzelf terug gaan na elke keer remmen. Blokken volgen wat langzamer omdat ze over allerlei roestige oppervlakken schuiven, ze lopen altijd wel ergens aan links of rechts als je aan het wiel draait. Tijdens normaal rijden staan er veel meer zijwaarts krachten op wiellagers en wielnaaf zodat de remschijf ook wat beweegt t.o. de astap en de klauwen, en zo de blokken terug worden geduwd. Het wordt wel een probleem als je de remmen gaat ruiken, als je het niet vertrouwd voel een paar ritjes na afloop hoe warm het wiel aanvoelt.
Nieuw montagepennen glijden makkelijker, wat kopervet erop houd ze glad, en ik verwijder ook altijd de roest uit de ruimte waar de blokken in de klauw schuiven (meestal moet dat wel omdat je de nieuwe blokken er anders niet eens in krijgt).
Mooi antwoord! De nieuwe montage pennen waren te kort, ik heb de oude opgeschuurd en weer gebruikt. Ik heb idd ook de roest uit die ruimte waar de blokken in de klauw schuiven weg geschraapt. Het paste anders niet, wat je zei.
Ik heb bosch vet speciaal voor remblokken tussen de remblok en de zuigers gesmeerd.
Als ik met de auto op de krik, aan de wielen ging draaien ging dit wat stroefjes maar na een aantal testritten heb ik direct bij de velgen gevoeld, deze waren niet warm oid.
Ik moet binnenkort wel een flexibele remleiding vervangen, 1 van de leidingen(links voor) is hier aan toe. Hoe zorg ik ervoor dat niet het hele systeem leegloopt? Of kan dat niet anders?