22 August 2018, 10:46
(22 August 2018, 10:33)Marc1970 schreef: Misschien heb je een elektronische ontsteking erin? Bij Hotspark bieden ze een oplossing voor de VDO toerenteller, een diode ertussen: http://www.hot-spark.com/tachometer-fix.pdf
ALs dat niet werkt kan je de andere oplossingen proberen. Een condensator van 100 nF wordt ook wel gebruikt om storende signalen te onderdrukken, Hotspark vindt 10 nF genoeg. Of een weerstand.
Ja klopt, ik heb Hotspark!
Vreemd dat dit bij mijn 245 geen problemen oplevert... Ik zal in beide autos maar een diode/condensator installeren voor de zekerheid.
Dank voor de reactie weer Mark!
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***