27 May 2018, 16:24
En de oorzaak is inmiddels gevonden. Vanmorgen nog even alle meetwaardes in het werkplaatsdocument doorgenomen en weerstand van de spoel in de bobine was veel te hoog. Nu had ik ook nog een complete TZ-28H ontsteking liggen die ik gisterenavond ook mee had genomen, daar was ik achteraf erg blij mee. Deze ontsteking tijdelijk erin gezet en afgesteld, daarmee kon ik de auto in ieder geval weer naar huis rijden. Binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe spoel, hopelijk zijn de originele nog te koop. Nu zit er een imitatiespoel in die dus vroegtijdig lijkt te zijn overleden, ik zou zeggen dat zoiets langer mee moet gaan dan 2 jaar en 45000 km.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997

