11 May 2018, 15:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 May 2018, 15:49 door jacob.bijsterbosch.)
Met geringe Volvo kennis heb ik vorige week de B20a uit mijn Volvo 145 gehaald en de kop gelicht. So far so good!
Na inspectie van mijn cilinderkop blijkt één klep veel dieper te liggen dan de andere kleppen. Tevens is deze klep bruin uitgeslagen, terwijl de andere kleppen wittig zijn. Zie onderstaande foto's. Waar zou dit door gekomen zijn? Hogere temperatuur ivm de slijtage? Maar waarom alleen deze klep?
Aangezien ik uiteindelijk ook meer vermogen uit mijn blok wil halen twijfel ik of het verstandig is om deze kop te laten reviseren. Welke deuren spijker ik dicht als ik deze b20a kop laat reviseren? Ik rijd nagenoeg altijd op LPG.
![[Afbeelding: IMG_20180506_170614.jpg]](http://www.jacob-bijsterbosch.nl/public/volvo/IMG_20180506_170614.jpg)
Na inspectie van mijn cilinderkop blijkt één klep veel dieper te liggen dan de andere kleppen. Tevens is deze klep bruin uitgeslagen, terwijl de andere kleppen wittig zijn. Zie onderstaande foto's. Waar zou dit door gekomen zijn? Hogere temperatuur ivm de slijtage? Maar waarom alleen deze klep?
Aangezien ik uiteindelijk ook meer vermogen uit mijn blok wil halen twijfel ik of het verstandig is om deze kop te laten reviseren. Welke deuren spijker ik dicht als ik deze b20a kop laat reviseren? Ik rijd nagenoeg altijd op LPG.
![[Afbeelding: IMG_20180506_170614.jpg]](http://www.jacob-bijsterbosch.nl/public/volvo/IMG_20180506_170614.jpg)
![[Afbeelding: IMG_20180506_170620.jpg]](http://www.jacob-bijsterbosch.nl/public/volvo/IMG_20180506_170620.jpg)